Brak mocy 2,0 D HDI Volvo C30.

Dodano: 16.09.2016

Auto trafiło do nas po wizycie w kilku warsztatach w których nikt nie doprowadził auta do pełnej sprawności. Silnik na zimno bardzo ciężko odpalał i nie miał mocy. Poprzednie warsztaty wymieniły turbosprężarkę, usunęły filtr cząstek stałych o czym aż szkoda pisać bo było to wykonane w sposób agonalny aż do tego stopnia, że nie dało się samochodu zdiagnozować bo została usunięta cała tablica błędów i auta nawet nie dało się diagnozować. Naprawę auta zaczęliśmy od przywrócenia zawartości sterownika do stanu oryginału, następnie została usunięta ze sterownika obsługa filtra cząstek stałych z zachowaniem wszystkich możliwości diagnostyki silnika. Następnie przystąpiliśmy do pomiaru ciśnienia w cylindrach w celu sprawdzenia sprawności silnika. Pomiar w silniku PSA który występuje również w Peugeot Citroen jako HDI oraz w nowszych Ford ach jako TDCI jest nieco utrudniony ponieważ trzeba go dokonać przez otwory na wtryskiwacze ponieważ dostęp do świec jest utrudniony z uwagi na ich umiejscowienie. Pomiar wykazał ewidentną awarię silnika. Ciśnienie na poziomie 20-25 atm jak na ten silnik to zdecydowania za mało. Po ściągnięciu miski olejowej przekonaliśmy się że winowajcą są pokrzywione korbowody na wszystkich 4 cylindrach. Dalszy ciąg naprawy opiszemy wkrótce.

 

 

 

 

Elektronika samochodowa Wrocław

Mechanika samochodowa Wrocław